Smart Fortwo подорожує по Європі

Подорож на Smart Fortwo по Європі 2014 (8400 км і 13 країн за 26 днів) або чи можна їздити далеко на смарті? 

smart fortwo путешествие европа

У поїздку завдовжки в місяць Smart Fortwo був упакований найнеобхіднішим, що могло знадобитися на великій відстані, далеко від дому. Це:

  1. Речі для 2-х осіб
  2. Запаска (переднє колесо)
  3. Ремкомплект для шин + компресор
  4. Сумка з інструментами (найпотрібніше)
  5. Холодильник на 30 л
  6. Намет 2 шт, другий пляжний відкритий
  7. І трохи продуктів в дорогу 🙂

В кінці ще додалися речі після шопінгу. Так що Смартік, як завжди, виправдав місткість в багажнику.

Відразу скажемо, що маршрут був зразковий і більшою мірою імпровізували, і так дуже багато чудових місць залишилися на наступний раз.

Курс євро на момент поїздки був приблизно 16-17 грн.

Дуже допомагали нам під час подорожі такі ресурси, як autotraveler.ru (траси, правила і проїзд по країнам) і www.booking.com

smart fortwo путешествие европа

День 1

Угорщина. Будапешт.

Попередньо на ночівлю ми зупинилися в Мукачево – в готелі Стар Хотел. Насолодившись, практично по праву, 4-ма зірками готелю, в 9 ранку ми вирушили в наш тур по Європі на Смарте. Незалежно від того, що він у нас smart brabus, розганятися понад 130 км / год рідко коли було необхідно. Але тим не менше, подолати відстань могли трошки швидше звичайного.

Митниця в Берегово була пройдена досить швидко. В цілому близько години. До речі, курс € на останній заправці Окко був нижче ніж в столиці і без комісії. Зелену карту купили на цій же заправці (1 міс 606 грн). Віньєтку для угорських доріг купили вже на кордоні (10 дн. 10€)

Шлях наш лежав в Загреб через Угорщину. Тому неможливо було відмовити собі в задоволенні погуляти день в Будапешті.

Обід плавно перейшов у вечерю, а ми відвідали пару головних визначних пам’яток столиці. Це, звичайно ж, були площа героїв в Пешті і рибальський бастіон в Буді, з його дивовижним оглядовим майданчиком на Пешту і Дунай. Повечеряли ми в чисто угорському кафе, яке можна знайти тільки з навігатором. Порції принесли неймовірно великі. Можна було сміливо замовляти одне блюдо на двох. Супи дуже навіть, гуляш звичайний, соління специфічні, не по нам. Шкварки в шоколаді ми не ризикнули покуштувати. 🙂

В Загреб ми добралися вже до півночі. Кордон між Угорщиною і Хорватією зайняла 5 хвилин формальностей. Відразу після перетину порадував платний автобан. До Загреба дорога обійшлася в 42 куни, це приблизно 90 грн. Готель з Букінгу дізналися тільки завдяки фото. Хоча це скоріше апартаменти. Начебто навіть з 3-ма зірками, але походження їх не відомо, хоча дуже навіть пристойно і затишно. Спимо до обіду.

smart fortwo путешествие европа

[widgetkit id=3]

День 2

Хорватія. Загреб і Задар.

Подивившись в гуглі місцеві визначні пам’ятки, наш вибір зупинився на старій частині Загреба, зокрема на пам’ятнику Йосипа і Соборі Святої Діви Марії. Собор виявився чудовим. Також порадувало кількість смартів, вони нам зустрічалися практично на кожній вулиці.

Зовсім трохи туристів, як на таке чудове історичне містечко. Милі вулички, з численними кафе в центрі, оточені з усіх боків пам’ятками. В одному з них ми скуштували чорногорську білу каву, мало відрізняється від кави з молоком, хіба що густіше консистенція. На смак цікавий, можна навіть сказати гірко-солоний, чи що, але смачний. Будемо ще порівнювати. Ми любителі хорошої кави, і чорногорці судячи з гуглу теж.

Далі наш шлях лежить в Спліт, із заїздом в Задар. Так як там була одна дуже цікава пам’ятка. Дорога проходить через численні тунелі і найгарніші гори і називається А1, проїзд теж платний.

Задар нас потішив тієї самої пам’яткою – набережною-органом («Морський орга́н» — являє собою систему з 35 мензурірованних на манер органу труб, розташованих під сходами міській набережній, з отворами для виведення звуку на тротуарі. Рух морської води виштовхує повітря через труби, викликаючи дивовижні поєднання звуків різної сили і протяжності) і насиченим нічним життям. Приємне місто, варто було в нього заїхати і погуляти по вечірньої набережної – привіт море.

Далі на Спліт ми поїхали в ніч. Частина шляху ми вибрали уздовж узбережжя, вирішивши перевірити не платні, а звичайні дороги. Вони виявилися пристойними, можна було сміливо їхати по ним, тільки ось з обмеженням швидкості 30-60 км / год. Уздовж моря дуже часто зустрічалися кемпінги різного рівня.

[widgetkit id=11]

День 3

Хорватія. Спліт і острів Брач.

Поспавши пару годин на паркінгу біля заправки траси А1, в Спліт ми приїхали о 5.30 ранку. Зовсім вже хотілося пляжного відпочинку. Гугл знову наполягав на топ місцях Хорватії з пляжем Златні Рат на острові Брач. Пороми зі Спліта на острів ходять приблизно раз на годину, починаючи з 5.00 ранку. Ми поїхали на другому, який відходив о 6.15. Дорога зайняла годину і по вартості обійшлася в 515 грн (226 кун) за машину і двох пасажирів. З порту прибуття Сапетар до пляжу, в іншій частині острова, залишалося 35 км. Постійний серпантин по дорозі тривав понад годину шляху, часом починало заколисувати.) І ось нарешті пляж Златні Рат. Він виявився таким незабутньо красивим як на фото в туристичний буклетах. Вода чиста і блакитна, дрібна галька і ласкаве сонечко з вітерцем заколисали нас після довгого і насиченого шляху. Чистенько, прибрано і ціни відповідно не низькі. Парковка 60 кун, їжа від 140 кун (~ 20 €) на двох, не нижче. Один тільки смузі на пляжі коштує 5 €, і там черга..

Пляж, сонце і море плавно перейшли в вечір і ми вирушили в довколишнє містечко Бол шукати житло. На ціни нижче 90 €, як виявилося, можна навіть було не розраховувати, та й місць взагалі немає. Поїхали по дорозі шукати ночівлю. В км 5-7 приблизно знайшли готельний двір, там виявився вільний номер, і то тільки тому, що ми натрапили на з’їжджаючих туристів. Номер зі сніданком обійшовся в 80 €. До речі сказати, готельний двір виявився шикарним, на відміну від номерів по 90 € без сніданку з однією кімнатою в Боле, біля пляжу. Гарний ресторан в місцевому стилі, відмінні номери, два басейни і павичі жебраки. Басейн освіжав, а місцеве вино з прошутто приємно розслабили і відправили нас відпочивати.

[widgetkit id=12]

День 4

Хорватія. Брач.

На наступний день ми поїхали пляжитися на іншу частину острова, біля містечка Сумартін. Там виявилася чудова бухта з пляжем Плаза. Не таким дрібно гальковим, як на Златні Рат, але з безкоштовним душем і такий же чистотою водою блакитного кольору. Де ми і провели день. По дорозі на пляж ми зупинилися попити кави біля чудового собору в містечку Сельсо. Дуже миленько так посиділи годинку, насолоджуючись місцевим колоритом і роблячи записи в наш журнал. Увечері повернулися поромом на материк на південь від Спліта в містечко Макарська. Після острова містечко виявилося дуже гучним і швидко залишилося позаду. А ми попрямували вже в бік Дубровника. Все-таки перлина Адріатики. 

Кордон з Боснією і Герцеговиною зайняла від сили по 5 хвилин з двох сторін. 10 км по території теж проїхали непомітно. Під’їхали ми практично до Дубровника вже за північ. Вирішили заощадити на гостішкі і випробувати місцевий кемпінг. Не дарма ж намет брали. Вибрали кемпінг на березі моря в найближчому містечку перед Дубровником під назвою Затон. 20 € і ми ставимо намет. Складно сказати чи було зручно, просто ми дуже втомилися і досить швидко заснули.

 [widgetkit id=13]

День 5

Чорногорія. Дубровник, Бока-Которська затока і Будва.

Ранок. Води гарячої в кемпінгу немає, гаразд, холодна – не проблема, санвузол так собі, але натомість на березі моря. Півгодини зборів і нас і сліду не було. І ось ми вже в старій частині Дубровника. Не дарма його хвалять за красу і архітектуру. Старе місто виправдано заслуговує на похвалу і викликає бажання повернутися. Але ось парковка навпаки, просить оплатити 20 кун за годину під стінами старого міста і дуже хочеться залишити машину на території готелю і пересуватися по місту своїм ходом. Але так як ми вирішили в Дубровнику не лишатися на ніч і попрямувати відразу в Будву, ми погулявши день і прихопивши магнітик і місцеві солодощі – попрямували по маршруту. Зупинилися в одному з численних містечок на узбережжі. Насправді в Хорватії міста маленькі і дуже близько розташовані один до одного, і проблем з відпочинком в принципі бути не може.

На даному відрізку шляху кордон з Чорногорією виявився найдовший за часом прохідності. З боку Хорватії ще нічого, хвилин за 20-30 впоралися, а ось в зворотну сторону чергу проїхали не менш ніж з пари кілометрів.

На території Чорногорії якось відразу повіяло совдепією. Її рятують крім моря звичайно ж гори. Гори в Чорногорії, це окрема тема для захоплення. Особливо відзначити красу гірських пейзажів нам вдалося проїхавшись по Бока-Которської затоки. Дорога навколо затоки і пейзажі гір змусили нас не раз зупинитися і сфотографуватися в цих чудових місцях. До речі, самі великі та гарні яхти ми бачили тут, ну і ще в Венеції і в Будві, хоча практично весь час їхали по узбережжю.

І ось ми в Будві. Пробки ой-йо. Через 20 хвилин тягнучки в місті раптом зникло світло і було дуже непросто знайти вночі номер будинку на вулиці без електрики, благо ненадовго. А так все культурно, нагадує нашу Ялту. На набережній дорогі яхти і навіть є пару спорткарів, все прям як на виставці. ) Але галасливо і брудно в порівнянні з попередніми країнами.

smart fortwo путешествие европа

smart fortwo путешествие европа

[widgetkit id=14]

День 6

Албанія. Дуррес.

Ще в Чорногорії ми вирішили відвідати Світи Стефан на території цієї країни. Селище класу люкс з приватними готелями. Але як виявилося, погуляти по ньому можна тільки в будні, тому ми попрямували далі по маршруту в Албанію. Шлях наш лежав в Дуррес.

smart fortwo путешествие европа 31

Про Албанію можна багато всього сказати. Це країна контрастів і любителів мерседесів. Погані дороги і хороші машини, дивовижні гори і безхатьки, що живуть прямо в халабудах під мостом. І разом з цим – дуже доброї душі люди. Дуже неоднозначне враження про країну, але вельми позитивне. На кожному кроці розбирання автомобілів і заправки. І звичайно ж велика кількість торгових центрів навколо столиці. Так що при бажанні можна досить непогано пошопитись без податків. Саме стрьомно в цій країні виявилися цигани на території Албанії, відразу після перетину кордону. Всі пізнання албанських прикордонників про Україну обмежилися прізвищем Шевченко, і не Тараса звичайно. ) Дороги взагалі окрема тема. Їхати краще вдень, без допомоги готель можна і не знайти. Асфальт часто перетинається з ґрунтовою дорогою, якщо їхати не по головних вулицях. Та й на автобан можна потрапити через будівництво, а з’їхати з нього взагалі – тільки якщо пощастить. У готелі нас чекав ще один сюрприз, в цей же день там відзначали традиційне албанське весілля. Приготувавшись до найгіршого, так як вона починалася в 10 вечора і запрошених було 200 чоловік, ми були приємно здивовані, скажімо так – культурність заходу. За порівняння з тим, що з себе представляє Слов’янська весілля чоловік на 200.)) Музика, вино і легкі танці, в принципі ось і все свято. Ні гірко, ні п’яної бійки .. Взагалі, душевно так закінчився цей день.

[widgetkit id=15]

День 7

Албанія. Дуррес.

До речі, про шопінг. Албанія для Італії, це як Мексика для Америки. Тут дешева робоча сила і багато італійських брендів тут можна купити за цінами нижче, ніж в Італії. Самі місцеві, крім албанського і італійського, більше мов не знають, переважно. Англійським непогано володіє молодше покоління. І ще – у них немає податку. Ось так ось. І торгові аутлети просто величезні. Після шопінгу нас чекав ще один квест. Потрібно було знайти Наклейки на машину AL. Так як ми вирішили клеїти на Smart стікер кожної країни, яку проїжджали. Це виявилася ще те завдання. З магнітиками теж туговато .. Але, на одній з заправок нам її подарували, не хотіли брати грошей, а ми теж у боргу не залишилися, в машині лежала наклейка Smart-Ua. ) Загалом, “насолоджуючись” далі албанськими дорогами ми вирушили в Македонію на Охридське озеро. Навіть не підозрюючи наскільки дивним буде це містечко біля озера. Кордон між цими двома країнами виявився найшвидшим, хвилин 10 на все і ми в Македонії.

smart fortwo путешествие европа

День 8

Македонія. Охрід.

Охрід виявився вельми гідним місцем зупинки. Розташований він на висоті 800 м над рівнем моря. Пряма асоціація з Моршином. Спокійно, розмірено і плавно тече життя в “європейському містечку” Македонії. Можна було трохи видихнути і розслабитися після пройденого шляху. Ось він відпочинок. Мізки відключаються і ти просто насолоджуєшся краєвидами та історичними цінностями міста. А їх тут чимало. І амфітеатр і храми, і фортеця. На будь-який смак. І все це разом з малою кількістю неспішних туристів. Дуже затишне містечко Охрід. Різноманітність перлинних виробів і велика кількість сувенірної продукції хендмейд запаморочать голову навіть досвідченої модниці. Ще приємно здивували ціни.

smart fortwo путешествие европа

[widgetkit id=17]

День 9

Македонія. Греція.

Поснідавши македонським солодощами ми вирішили відвідати ще одну визначну пам’ятку на Охридському озері – монастир Св. Наума, і анітрохи не пошкодували. Це прекрасне місце. Давня церква на горі з прекрасним видом на озеро, і в той же час, гірська річка з чистою водою і величезним достатком риби. З почуттям виконаного обов’язку по визначних пам’ятках країни – ми поїхали в бік Греції. По дорозі ще раз переконалися, що європейська частина Македонії залишилася в Охриді. Дороги схожі на наші. І схоже, що в провінції у них найпопулярнішим видом транспорту є трактор, який тут кожен десятий.

Кордон з Грецією пройшли досить швидко, хвилин за 15.

І ось вона, нарешті, довгоочікувана Греція! 🙂 Дороги гарні, бензин подорожчав 1.8 € і чай на тій же заправці по 1.5 €, а кава по 2.5, зате заправник добре говорить англійською.

[widgetkit id=18] 

 День 10-11

Греція. Халкідікі.

Сонце, море, пляж і більше нічого не робили. Температура води 28. Вода Егейського моря має ще більше відтінків синього, ніж в Хорватії, адріатичне.

Готель на Халкідікі знайти в серпні не так просто, але ми змогли це зробити завдяки букінгу. Ціни в Греції трохи кусаються, так наприклад:

  • Готель 70€ за день
  • Кава 3-5€
  • Пиво 3-4€
  • Грецький салат 5-8€

Зате вечерю на двох в рибному ресторані можна знайти за 25 € і пляшка вина в подарунок.

[widgetkit id=21] 

День 12

Греція Халкідікі, Метеори.

2 дня пляжу нам було досить. Прокинувшись рано-рано вранці ми зустріли світанок, а сонечко вставало прямо за горою Афон. Ближче до 9-ї години почалася наша екскурсія по Салонік. Ранкова метушня вже була в розпалі, паркомісць дуже мало. Зате дуже велика кількість Смартов, за кожним поворотом, і навіть по кілька. Це і зрозуміло, переважно вузькі вулички, і ціна на бензин в 1,7 €. Греки ПДР не дотримуються, паркуються під заборонними знаками, обганяють там де не можна, про швидкісний режим взагалі не знають, і це все при найвищих штрафах в Європі. Єдине що, не паркуються на місцях для інвалідів, бо дуже дорого!

Порохова вежа, набережна, центральна алея і базиліка Димитрія, ось ті пам’ятки, що ми для себе обрали. Але спершу ми поїхали на оглядовий майданчик в стару частину міста. На оглядовому майданчику здивували російських туристів, які виходячи їх автобуса здивовано впиралися в український Смарт. Після прогулянки по Салоніках вирушили в бік Метеор. Заправилися на заправці, яка розташована на першому поверсі багатоповерхівки, що є абсолютно нормально для Салоніків. Розрахував нас заправник не поспішаючи тягнув цигарку в зубах.

І ось – Метеори! Ах, вони по праву є лідерами в топі пам’яток Греції. Це неможливо передати словами чи фото. Краса монастирів, велич природи цих незвичайних гір і мальовничий краєвид надовго залишаться в нашій пам’яті.

Наступне завдання виявилося не таке просте, як ми його собі уявляли. За планом ввечері ми збиралися плисти на поромі з Ігуменніци в Італію. Загалом, купити квитки в сезон на цей же день нереально. Черги, величезний вокзал і сплячі люди навколо нього, як в машинах, так і на землі. І весь цей колорит ми застали в годин 9 вечора. Протусовавшісь там більше 3-х годин, ми так і не купили квитки хоча б на найближчі 2 дні. “Full” та “No place” – все що ми чули в усіх касах. Вирішили спробувати вранці, на наступний день.

smart fortwo путешествие европа

smart fortwo путешествие европа

smart fortwo путешествие европа

[widgetkit id=22]

День 13

Ігумениця.

В годин вісім вже були на вокзалі. З трьох кас в яких нам сказали, що квитки є на наступний день, за фактом оформлення їх не виявилося. Навіть бачили людей з бронью, яким відмовили у квитках. Бронювати квитки бажано заздалегідь через тематичні сайти, і то не на цей же день або на наступний, так як є ймовірність, що ви залишитеся без квитка і потім довго будете отримувати свої кошти назад (таких прикладів виявилося в гуглі предостатньо). Довелося купити на найближчий вільний паром, аж через 3 дні. Греція триває..

Так як нам потрібно було провести у греків ще 3 дні, ми вирушили в довколишні містечка на пошуки житла. Зупинилися в Плотаріі, це в км 20, за помірною ціною в 30 €. Приємне містечко з гарним пляжем. Іонічне море виявилося холодніше і менш прозоре, але з висоти гірських трас не менш гарне. Після обіду в місцевому ресторанчику ми вирішили прогулятися по набережній, де були пришвартовані велика кількість відмінних яхт, одна красивіша за іншу.

Звернувшись до італійця за порадою, де тут можна дізнатися про яхти і поїсти, виявилося що він одружений з українкою. І ми мали честь бути запрошені на борт їх розкішної яхти. Залишок вечора чудово провели в колі 2-х українців і одного італійця за пляшкою вина, ділячись цікавими розповідями та враженнями.

smart fortwo путешествие европа

День 14

Греція Сівота.

Виспавшись ми вирішили попляжитися неподалік в містечку Сівота. Він виділявся великою кількістю гарних бухт і невеликих диких островів. Це те місто, в який сміливо можна радити їхати за затишним відпочинком. Ресторани, безліч сувенірних крамничок, гарні яхти на причалі і все теж дивовижного кольору море. Для батьків ідеальний варіант грецького відпочинку на морі. Вартість, краса і в основній масі – туристи європейці.

smart fortwo путешествие европа

День 15

Греція Платар паром Superfast 2.

Сьогодні ми вирішили нікуди не їхати і залишитися в містечку, в якому зупинилися. Запакувавши речі в смартік ми пішли на пляж, який, на диво, виявився краще ніж ми думали. Вода трохи тепліше, ніж Сівота, та й відштовхнувши нас в перший день невелика каламутність води виявилося пов’язано з тим, що там був переважно піщаний берег.

Отже, 18.00 пора висуватися в сторону порту хоч і відплиття в 00.30, але нам потрібно багато встигнути:

  • Заїхати на заправку, так як бензин в Греції дешевше;
  • Пройти реєстрацію на борт і взагалі розібратися що там та й як;
  • Зробити пару гарних знімків смартіка на тлі величезних поромів;
  • Та й повечеряти непогано було б..

Все, що потім нас чекало на поромі сміливо заслуговує окремого опису. Як ми вже зрозуміли в серпні з квитками особливий напряг. Добре хоч для смартіка місце знайшлося. А нам залишалося знайти собі вільні місця в Dock і поспостерігати як народ закордонний кочує на поромах з однієї країни в іншу. Dock, це виявилися місця на палубі і в ресторані, за принципом хто перший встав того і тапки. Поки ми припаркували смарт на мінус 2! поверсі, всі вільні місця били зайняті. Усе! Таке відчуття, що паром плив з Патри і все вже було забито там. Загалом, місце для ночівлі виявилося тільки на палубі, плюс кілька вільних плетених стільців. Люди спали всюди. На проходах, стільцях, диванах, між сходами, це був повний бардак. Ми думали, що на вокзалі порту панував хаос .. Схоже він перекочував на паром. У підсумку ми недовго думаючи, поставили намет під рятувальною шлюпкою прямо на палубі. Шкода кілочки було не вбити, так як вітер вночі був сильний і моментами було відчуття, що ми все-таки полетимо кудись в напрямок смарагдового міста. Але за підсумком у нас виявилися умови кращі, ніж у багатьох в приміщенні, в якому було душно і зовсім неможливо було дихати. Вночі був шторм, що не напряжно, але вражаюче. )

[widgetkit id=25]

День 16

Італія Барі, Помпей.

Вивантажилися з порома і вирушили в бік Неаполя. По дорозі вирішили відвідати Помпеї. Дорога в районі 200 км по автобану обійшлася в 17 €. Привіт Італія! Вартість італійського автобану дорівнює ~ 1 євро – 10 км.

Пам’ятка Помпеї виявилося ціле місто з усією інфраструктурою, будинками і брукованими вулицями, на яких збереглися сліди від возів 2000-й річної давнини. Масштаб складно передати, його потрібно бачити вживу. Тільки перебуваючи там, можна зрозуміти, відчути і доторкнутися до історії цього прекрасного міста.

Скажемо відразу, що за стоянку грошей хочуть не по-дитячому і деруть по 10 €. Ми знайшли вихід і припаркувалися на парковці супермаркету, що знаходився неподалік. Хоча і там хитрий афроамериканець намагався здерти якихось грошей, взагалі незрозуміло за що.

У готелі теж грошей запросили за ніч парковки на приватній території, крім податку в 2 € за персону. До речі у багатьох італійських закладах (ресторани, не бари) теж можуть вважати за сервіровку, приблизно 1-3 €. Можна питати відразу, перед тим як замовити трапезу, на місцевому це звучить як Куперто або Сервизио. Тому, якщо хочеться попити тільки напоїв з десертом, наприклад, краще запитати заздалегідь. Так як є варіант заплатити майже стільки ж за обслуговування.

smart fortwo путешествие европа

[widgetkit id=26]

День 17

Італія. Неаполь.

На батьківщину піци ми поїхали з самого ранку.

Хотіли ще піднятися до Везувію, але Смартік уперся в парковку з продажем туру на машині до вулкану, 22 € з людини і за часом близько 2-х годин. Таким часом ми не мали в розпорядженні і вирішили поїхати відразу в Неаполь. Та й по 22 € за одного багато.

Дорогу обрали повз автобану по містечках на узбережжі півдня Італії. Чесно кажучи, якщо ви не побували на півдні Італії, ви до кінця не зрозумієте, що це за країна. Південь вкрай відрізняється від центру і півночі країни. Відчуття, що там багато на думці про себе, як про нащадків італійської мафії. На дорогах хаос, мопеди стартують відштовхуючись ногою від припаркованих машин, які в більшості виглядають вбитими, навіть нові зі стесаними бамперами. Про мийках взагалі мало хто чув. Безкоштовна парковка (розмітка з білою лінією) схоже геть відсутня в цьому місті. А привітні і доброзичливі люди схоже залишилися на Балканах .. Посміхнутися вам можуть тільки в місцях сервісу, і де він подорожче посмішка там буде ширше.

Але, це все меркне в порівнянні з історією та визначними пам’ятками цієї країни. У Неаполі нам особливо сподобалися собор Джузеппе, він справді чудовий, і вуличка з італійськими хендмейдерамі. Роботи дивовижні.

Ніч ми провели на автобані в машині в оточенні таких же мінімум 40-50 автомобілів зі сплячими людьми. Поїздка почала набувати завершальний етап і ми вже рухалися вгору по Італії в напрямку будинку. Автобани в Італії пристойні, як і практично по всій північно-західній Європі. Стоянка, кафе, заправка і зона відпочинку – все в одному місці, чого зовсім не зустрінеш на Балканах після Хорватії.

smart fortwo путешествие европа

[widgetkit id=27]

День 18,19

Італія. Рим.

Відразу замітка про Рим, що на це чудове місто потрібно мінімум дня 4-5, і це тільки по визначних пам’ятках, головним!

Ми звичайно багато встигли подивитися за ці 2 дні, Колізей, Ватикан, безліч базилік і фонтанів, а й вимоталися дуже грунтовно.

Італійський люд на столичних дорогах вже став поводитися попристойніше, з’явилися безкоштовні парковки. Навіть під Ватиканом можна залишити машину без оплати, щоправда не більше ніж не три години і обов’язково написати час паркування на папері, поклавши її під скло, щоб уникнути штрафу. Звичайно, конкретно до Ватикану потрібно їхати на цілий день, так як крім собору Святого Петра потрібно ще обов’язково погуляти по його території. Вхід на територію платний і щоб потрапити туди потрібно обійти Ватикан з правого боку від собору св. Петра.

Про Колізей і Пантеон теж хочеться сказати, що це пам’ятки маст хев в списку мандрівника.

Ще нам попалося незвичайне кафе “Дукатті”, в якому безпосередньо на стінах висять мотоцикли й інтер’єр оформлений в тематичному стилі, і звичайно ж з лавкою мотоциклетних приколів дукатті біля входу.

Втомившись під вечір гуляти ми вирішили проїхатися на екскурсійному автобусі по місту. Російський гід нам впевнено розповідав про всі основні визначні пам’ятки Рима, повз які ми проїжджали. Також від нашої уваги не вислизнув салон BMW, в який ми повернулися на наступний день. У ньому виявилися представлені вже в продаж! новинки 2014 – електрокари BMW i3 і I8, які нам здавалися ще в розробці. Вони прекрасні і реально виглядають як машини майбутнього. Згадаймо про це років через 10 :)))

smart fortwo путешествие европа

smart fortwo путешествие европа

smart fortwo путешествие европа

smart fortwo путешествие европа 152

smart fortwo путешествие европа 153

smart fortwo путешествие европа 154

smart fortwo путешествие европа 155

[widgetkit id=29]

День 20,21

Італія. Ріміні і Марке.

М-м-м.. Марке, цей регіон Італії займає передове місце в італійському шопінгу. Численні зони комерції тут практично на кожному кілометрі. Аутлет містечко починається, не встигнувши закінчитися попереднє. Тут знаходяться взуттєві фабрики світових італійських брендів з крамницями спатчамі. Крім знижок на попередні колекції в цих крамницях можна купити останні моделі за найнижчими цінами. А в період сезонних розпродажів можна придбати речі зі знижкою в 30-50% за попередню колекцію, яка і так вже продається в півціни. Ну в загальному ви розумієте..:)

За перший день ми об’їхали близько 200км Марке і побували в кількох містечках аутлетах, плюс близько 10 фабрик. Другий день випав на неділю, і ми вже перемістилися в Ріміні. Виявилося, що по неділях фабрики тут або не працюють, або відкриваються на пару годин після обіду. Зони комерції переважно відкриті.

Додатково до всього Марке і Ріміні знаходиться практично на березі адріатичного моря. Хочеться відзначити, що італійський берег адріатичного моря має піщане дно, тому вода тут не така блакитна як в Хорватії і мало прозора, але все ж має приємний бирюзово-сірий колір. У підсумку – можна сміливо поєднувати ці два задоволення. Правда у нас на море часу було мало, тому ми просто погуляли босоніж по узбережжю насолоджуючись такою приємною і різною Італією.

[widgetkit id=30]

День 22

Італія. Ріміні, Сан-Марино і Маранелло Феррарі.

Вранці у нас залишилося ще пару фабричних аутлетов в Ріміні, до яких ми не дісталися в неділю. І також на порядку денному залишався один аутлет в Сан-Марино. Досить цікаво було упевниться або спростувати переконання про низькі ціни в зоні без ПДВ. Аутлет queen в Сан-Марино нас взагалі нічим особливо не потішив, ні вибором, ні цінами. Тому ми поквапилися в бік Мадени, так як нас чекало цікаве відвідування музею Феррарі в Маранелло.

При в’їзді в містечко, в якому виробляють всесвітньо відомий суперкар, ми очікували побачити “валяючись” на кожному повороті Феррарі і почути звуки ревучих моторів. Які, як нам здавалося, повинні були бути невід’ємною частиною міського галасу Маранелло. Але все виявилося не так прозаїчно. Дороги міста були переважно заповнені малолітражками типу Смартов і Фіат 500. Єдині Феррарі, які їздили по місту були з тест-драйвів. Власники цих самих тест драйвів були приватники і в розпорядженні мали досить втомлені Феррарі. У деяких машинах були порвані салони, а одна крихітка взагалі мала дах обклеєний звичайним 3м-ським карбоном. І все це “задоволення” коштує від 80 € за 10 хв по місцевості з межею швидкості в 50 км / год їзди, ще й з супроводом італійця. А щоб повністю відчути міць під капотом всесвітньо відомого боліда, потрібно їхати на автобан хв 15-20. В сумі – 30 хвилин на дорогу і 10-20 на задоволення, це скільки виходить – євро 400? М-да.. Загалом, тепер про сам музеї. Він виявився з більшістю рідкісних екземплярів і гоночної історією Феррарі – дуже круто, але все ж ми очікували побачити більш багаторічного ряду, який буде заснований на історії марки. Ціни на сувенірну продукцію в крамничках очікувано космічні. Наприклад, модельки машин і одяг набагато вище, ніж в пума або звичайних дитячих магазинах. Ну гаразд, Феррарі і все таке..

До речі парковка біля музею платна, з маленькою зоною білої лінії на якій ви не можете простояти більше години, з обов’язковим зазначенням часу під склом, якого ми не зробили, і власне кажучи заробили штраф, відразу як відійшли від машини на 100 метрів. “Ці кляті італійські поліцаї”, як виявилося пізніше, їздять по місту на велосипедах і ліплять штрафи наскільки вистачить бланків, чи то від надмірного почуття обов’язку, чи то від великої любові до міста-виробнику суперкара, сказати складно, але нашому смартику впаяли штраф, незважаючи ні на що. Загалом, набравшись місцевих вражень ми вирішили на шляху до наступного міста проїхати біля музею Ламборджині. Уже було близько 10-11 вечора і він виявився закритий, але люб’язний охоронець дозволив нам припаркувати машину біля в’їзду і не довго погуляти по території, на якій знаходиться музей. Стіни музею виявилися скляними і ми змогли розглянути, наскільки це було можливо, всі моделі ламборджині на першому поверсі. З точністю можемо сказати одне, в Ламборджині ми обов’язково повернемося. Далі дорога в ніч йшла в бік Венеції.

[widgetkit id=32]

День 23

Італія. Венеція.

Чарівне і чудове місто Венеція. Все в ньому в кращих традиціях жанру. Маски, пам’ятки, гондоли .. До речі покататися на цій самій гондолі коштує від 80 €. А ось безлімітний проїзд на всіх видах транспорту, включаючи водний коштує 20 € на добу. Тому ми купили по проїзному і накаталися вдосталь на поромах з усіх боків Венеції, навіть сплавали на 2 острови.

Один з островів називається Муран. На ньому виготовляють Муранское скло, дуже популярне в Італії. У багатьох магазинах цеха з виробництвом знаходяться безпосередньо на місці. Наприклад на одну люстру 2-ом майстрам потрібно близько тижня, в залежності від складності. Тому і коштують ці люстри від 5000 €.

Венеція приголомшлива, що говорити, туди треба їхати. Але якщо все ж їхати на машині, то краще зняти готель з парковкою. Так як в самому місті, при в’їзді, вона обійдеться від 30 до 80 € за добу за автомобіль, або 15 € в день, що теж немало. Цілий день був присвячений цьому прекрасному місту.

smart fortwo путешествие европа

smart fortwo путешествие европа

[widgetkit id=33]

День 24

Італія-Венеція, Австрія, Чехія, Польща, в взагалі ми їдемо в бік дому! )

Ми вирішили ще півдня провести в Венеції, покуштувати смачної їжі вже ресторанчику, який сподобався, біля поромної зупинки. Площа, прогулянки по місту і монетки в воду, щоб обов’язково повернутися ще раз.

Далі більше. До Києва ми вирішили рванути в 2 присісти. 950 км до Кракова і приблизно стільки ж до Києва. В принципі так і вийшло.

Північ ми зустріли у Відні. Покатавшись по величному австрійському нічному місту, ми знайшли, хоч і з труднощами, затишний ресторанчик. У ньому ми підкріпилися кави по-віденськи з штруделем і рушили далі в дорогу.

Кордон з Чехією дав знати про себе дрібним пришляховим вказівником CZ в зірочках Євросоюзу.

Не будемо розповідати про принади Приват банка, який чомусь вирішив що 3 країни за добу це багато і заблокував карту українським туристам без готівки.. Слава Богу інтернет в Європі на кожній заправці, ну може бути крім Греції. Тому годину онлайн-нагінки о 3 годині ночі і питання вирішене. Навіть пару годин поспали на тій же заправці і поїхали в Маркет за чеським пивом. Як же без цього! )

Вранці були в Кракові!

smart fortwo путешествие европа

[widgetkit id=34]

День 25

Польща. Краків.

Краків зустрів нас добре. Це місто вже встигло нам полюбитися і ми завжди намагаємося зупинитися в ньому, по можливості. На цей раз апартаменти нам попалися з подвір’ям біля балкона. Так що Смартік ночував майже з нами. І взагалі він молодець, прекрасно впорався зі своїми завданнями, не вередував, їв європейський бензин і впевнено мчав у бік дому.

222

День 26

Дім милий дім!

Приїхали вночі, з літром в баці і 50грн на гаманці. Так що наша відповідь на найперше питання – чи можна їздити далеко на смарті? – СМІЛИВО!

223

Статті