Smart відзначає своє 20-ти річчя
Минуло вже цілих 20 років з тих пір, як була заснована марка Smart. У ті роки, коли компанія носила ім’я Daimler-Benz AG, був проведений найжорстокіший відбір переможцем якого став Лотаринзький Амбах. У наші дні, на заводі який носить назву «Smartville» або «Місто Smart» побудовано 1,6 млн Smart ForTwo і нові моделі продовжують з’являтися.
Як розповідає Аннет Вінклер, керівник компанії Smart «История Smart тісно пов’язана з його батьківщиною Амбах. З моменту запуску виробництва перших Smart і його нового покоління наша команда грає дуже важливу роль: завдяки їм вулицями усього світу їздить мільйон наших автомобілів. Це актуально і тепер, коли ми відкриваємо нову еру марки Smart: Smartville є одним з головних чинників успіху »
«Нове покоління Smart увібрало в себе найкращі якості свого прабатька, при цьому зберігши унікальну революційну філософію продукту, – підкреслює Йоахим Беткер, який почав свій шлях з молодшого інженера ще в 1997 році, який пройшов довгий шлях в концерні Daimler і побував на різних посадах, він повернувся в 2011 в Амбах і став керівником підприємства. – Наша виробнича концепція грунтується на відповідальному ставленні до кінцевого продукту – і це стосується не тільки заводу в Амбахе – і одночасно на розумному використанні для нашої продукції досвіду спеціалізованих постачальників і підрядників, яких ми називаємо системними партнерами ».
Така незвичайна назва як «Smartville» була дана не просто так. Весь комплекс виробництва розкинувся на 68 гектарів землі, з яких 17,5 гектара повністю забудовані. Серед усього цього розташовується головний будинок компанії Smart, а оточують його будови системних партнерів. У них виробляються запчастини, встановлюють основні вузли, займаються логістикою.
Незвичайну форму у вигляді знака «плюс» має центральна будівля. У ньому автомобілі оживають, так як проходять фінальні етапи збірки. Весь ланцюжок лінії конвеєрів займає чотири створи. Через те, що протяжність стін велика всі необхідні деталі розташовані в зонах збірки, а це дозволяє використовувати принцип їх подачі «just in time», тобто вчасно. А так же використовується другий чимало важливий принцип «just in sequence» – в потрібній послідовності для кожного з створюваних авто. Транспортуються всі деталі по транспортному мосту з вантажних терміналів. У центрі цієї незвичайної будівлі розташований офіс для співробітників і двір має форму восьмикутника з якого можна спостерігати за перебігом виробництва. Верхній поверх обладнаний під їдальню, що служить не тільки місцем де приймають їжу, а де і зустрічаються щодня команда Smart і системні партнери.
Системними партнерами є: Magna Chassis (осередок безпеки tridion), Magna Doors (двері, кришка багажника), Faurecia (кузовні панелі), ThyssenKrupp (модуль приводу заднього моста і передня вісь) і SAS (приладова панель). За свою роботу кожен з партнерів несе повну відповідальність і гарантує, що їх продукція не викличе жодних проблем або ускладнень під час встановлення і експлуатації.
Також в «Місті Smart» розташований тестовий трек, протяжністю в 1,5 км. Використовується він для випробування передсерійних моделей і перевірки якості. Випробування проводяться на різних поверхнях, в тому числі на вібраційнії ділянці.
Інвестицій в новий Smart ForTwo було вкладено близько 200 млн євро. З кількома минулими роками в кампанії зазнали зміни виробничі лінії, особливо активно це відбувалося в 2013 році. Додатково були освоєні 30 тисяч м², в тому числі відкритий і новий логістичний центр. Була встановлена і запущена сучасна лакофарбова установка: екологічне забарвлення по вологій грунтовці замінило порошкове забарвлення. Завдяки цьому була збільшена пропускна здатність установки. Відтепер всі покупці можуть вибрати колір осередки безпеки Tridion. Зміні піддався і кузовний цех. Змінився спосіб зварювання на газоелектричний, а пайка прийшла на заміну точковому зварюванню. Змінилося і підйомно-транспортне обладнання що застосовується на крайніх етапах складання. Всі ці та багато інших змін призвели до того, що виробництво як нових моделей так і старих здійснюється в одному місці.
Сьогодні машини Smart продають в 46 країнах світу, а з 1998 року було продано 1,6 млн. Smart ForTwo. Німеччина, Італія і Китай є трьома ключовими ринками збуту. 16 червня 2014 року в Берліні відбулася світова прем’єра нового покоління Smart. Обидва варіанти Smart продаються в Європі з 22 листопада цього року.