Літак на базі Smart
Незвичайне застосування двигунів від Smart
Існують автосалони, що перетворюють зовнішній вигляд і ходові якості автомобіля, Smart не є винятком. Але от щоб змінити все і змусити автомобіль літати – такого ще не було. Втім, переробка не торкнулася капсулу машини і ніяк не змінило колеса. Просто інженери з компанії Ecofly, яких курирував Отто Фанк, взяли серце Смарта і встановили на літак.
Варто зауважити, що всі двигуни сітікаров створені на основі двигуна М-160 в 0.7 літра. І ось на борт FK9 Mk2 був встановлений агрегат потужністю в 82 л.с. Модифікації піддалися літаки з льотної школи куратора проекту. Ретельні перевірки і тести показали дуже цікаві результати. Загальний час тестування склало більше 1400 годин. Розвиваючи крейсерську швидкість в 179 км / г FK9 Mk2 літальні апарати споживали 11.9 літрів бензину на годину і це при 4300 об / хв. Варто літаку зменшити швидкість до 120 км / год витрати палива скорочувалися наполовину (!) І становили всього 5.5 літра. А це означає, що і пролетіти літак на двигуні від Smart здатний в два рази більшу відстань. Полегшення ж ваги літального апарату є не малозначущими приємним доповненням. Рідний двигун 912 Rotax важить на 11 фунтів більше, а це майже 5 кг.
Якщо придивитися до мотору можна помітити блоки і голівки циліндрів з алюмінію, менших розмірів масляний картер виготовлений з вуглеволокна. За працездатністю стежить повністю автоматизована система управління. В її завдання входить регулювання подачі палива, моніторинг системи запалювання і робочої суміші. Дублювання системи запалювання підвищує надійність агрегату. При підвищенні кількості обертів понад 1200 вступає в дію зчеплення центробіжного типу. Завдяки їй обслуговування двигуна може відбуватися на холостому ходу.
Можна перерахувати й інші переваги двигуна Smart. Наприклад, час, протягом якого агрегат здатний викладатися на всі 100% становить близько 2 годин. Температура навколишнього середовища і якість палива не настільки істотно здійснюють свій вплив на роботу двигуна. Крім цього, рівень шуму нижче ніж у рідного, менш токсичні вихлопи при згорянні бензину, плавна робота, відсутність вібрації якісно відрізняють двигун Smart. До всього іншого виключена необхідність в дорогому і складному ремонті.
Приємним бонусом для авіакомпанії став договір з концерном Daimler, згідно з яким всі відпрацьовані двигуни будуть віддаватися назад виробникові, а на нові буде зроблена суттєва знижка.